مصر تجمد مرحلة الملئ الثانى لسد النهضة / لن يدخل لتر مياه واحد إلى خزان السد / وحسرة كبيرة لابى أحمد

سد النهضة
مصر تقف لأبى أحمد باللمرصاد
لن يتم الملئ الثانى لسد النهضة

תגובות

  1. مجدى الاتربى

    مجدى الاتربى11 ימים לפני

    والله لو تم وقف الملئ الثانى لسد النهضة بالطرق السلميه يكن هذا نجاح كبير جدا للسياسه الداخليه والخارجيه المصريه ونصر رائع لها فى شتى المجالات

  2. Mohamed Saad

    Mohamed Saad3 ימים לפני

    احاااااأاأااااااا ي

  3. Mohamed Saad

    Mohamed Saad3 ימים לפני

    احااااااأا احووووووو

  4. Raafat Sho

    Raafat Sho5 ימים לפני

    ثثثثثثثثثثث في

  5. Jaber Alnaimi

    Jaber Alnaimi3 דקות לפני

    انت بتهري

  6. mohmed tarabieh

    mohmed tarabieh4 שעות לפני

    😂😂

  7. abdelhak zelilef

    abdelhak zelilef6 שעות לפני

    ارى ان سد النهضة لا يضر مصر ولا السودان في أي شئ خاصة إذا تم ملؤه بالطريقة الصحيحة كما ان اثيوبيا لها الحق ان تعمل سد نقلها مثل سد الوان في مصر

  8. الحاج سيد معوض الهرم

    الحاج سيد معوض الهرم6 שעות לפני

    حبيبي الغالي يا رئيس مصر 🇪🇬الله اكبر عليك ربنا يحفظك يارب دايما تكون بخير يارب اللهم امين يارب العالمين اللهم آمين) يارب يارب تحفظ مصر 🇪🇬 واهل مصر من كل شر وسوء ومكروه من الألفإلي الياء يارب تحيامصر🇪🇬 تحيا وتسلم مصر 🇪🇬 يارب يارب

  9. essam ali

    essam ali11 שעות לפני

    نهيته قربت

  10. Mohamedahmed 1970

    Mohamedahmed 197014 שעות לפני

    ياريت تتغطى كويس السد بيتبنى بأموال الإمارات والسعوديه والخبرات والتأمين اسرائيلي وإحنا نايمين في العسل

  11. Mohamed Abou Zeid Abou zeid

    Mohamed Abou Zeid Abou zeid22 שעות לפני

    كلامك كله وتحليلك مظبوط جدا وابي احمد مغرور وامامه شهرين وحيتخلع من شعبه لهزيمته في السودان

  12. احمد best of the best

    احمد best of the bestיום לפני

    ياما دقت علي الراس طبول بس مين الا بيتعلم من كل طبله مفيش اثيوبيا ملئت السد مش مره ده يعم للمره الثانيه والمصرين الا دقت ياما علي رسها طبول وهي متنحه تناح ابو الهول معملتش شئ بس متنحه كويس فنكم انتوا لما السد كان بيتبني قبل ما يتملي ب الماء فنكم انتم في الملي الاول واستنيتوا للمره الثانيه بيملوا السد الان اصبح ضرب السد مخيف لان ممكن يغرق مصر والسوادان مهو اكيد لان التملي السد مرتان مش مره واحنا بنسمع في الطبول ومتنحين زي ابو الهول تعتقد ان مصر حتتحرك امتي الناس معتقده ان مصر مع كل الطبول دي المفروض تتحرك ده السد اتملي مش مره ياناس ده مرتين حتتحرك امتي الحقيقه مصر زي ابو الهول محنطه والناس مش عرفه ده هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه لان للاسف الا بيحكموا مصر اعدين ينصبوا ويسرقوا فيها وبيؤمنوا ب المثل الاخر الا بيقول دبور زن علي خراب عشه فهما اعدين في العش متحنطين ومستنين زي البقر لما نشوف حيحصل ايه للاسف مصر اسم سابق اما الان خلاص ياما دقت علي الراس طبول واحنا في الحقيقه مشلولين وتركين الامور تمشي والمستفاد الا بيسرقوا مصر والا متهمهمش اصلا مصر متتحرق تزكره سفر واطير واتحرقوا يا مصرين السد اتملي مرتين والان خيفين تغرق مصر فينكم انتم من قبل ما يتملي السد ياخساره

  13. ماجد عبد الغني

    ماجد عبد الغنيיום לפני

    سلام عليكم كلامك جزء منه صحيح من ناحية النفس السياسي الطويل وعدم اتخاذ قرارات مؤثرة قد ‏عاد يؤثر على السياسة المصرية والاثيوبية ... اما الجزء الاخير من كلامك غير صحيح لان مشروع السد يعتبر للاثيوبين مشروع وطني بالنسبه لهم ولا للرئيس الحالي ... اتمنى تقراء طريق بناء السد وما هي القرارات اللي اتخاذها الحكومة مع الشعب وطريقة جمعهم لبناء السد ..

  14. Ahmed Rehan

    Ahmed Rehanיום לפני

    ًوآزدذط

  15. ashraf Mattar

    ashraf Mattarיום לפני

    ابي احمد ايه وزفت ايه خليك في السد يا بابا لو راجل اضرب وكفايه هبل

  16. ashraf Mattar

    ashraf Mattarיום לפני

    هههههههههنههههههههههنه هههههههههه هههههههههههه هههههههههههههههه

  17. Kamal Moez

    Kamal Moezיום לפני

    بلاش تهريج ليه مصر أساسا تمضي على اتفاقية إعلان المبادئ ونحط نفسنا في خانة اليك

  18. رانسي العدوي

    رانسي العدوي2 ימים לפני

    يارب يحمي مصر

  19. علوي علوي

    علوي علوي2 ימים לפני

    يعني كيف الحل لف ودوران وخراب بيوت

  20. برنجو برنجو

    برنجو برنجو2 ימים לפני

    مفيش خلافات استراتيجية بتتحل بالعتب ياعم الحج

  21. برنجو برنجو

    برنجو برنجو2 ימים לפני

    هو حضرتك مصدق نفسك ؟

  22. nadeem

    nadeem2 ימים לפני

    مصر وجيش مصر اهون من بيت العنكبوت . وخطة السيسي ان يقتل ٥٠ مليون مصري من الجوع والعطش . انت واحد اصلا مش مصدق كلامك. وعارف ان السيسي ابن مليكا يهودي بيكره مصر واهل مصر . وجبن الشعب عارفه السيسي كويس.

  23. عبده ابو راضى

    عبده ابو راضى2 ימים לפני

    ممكن حضرتك تقولي مين العبقري اللي وقع علي اتفاقية بناء السد وكان سبب الازمة

  24. شكرامحمد شكرامحمد

    شكرامحمد شكرامحمد2 ימים לפני

    كلام فاضي بنسمع كلام كلام ومفيش اي خطوه تطمنا السد اتفرض علينا خلاص ومفيش فايده الحل الوحيد هو ضرب السد والغرق احسن من العطش

  25. ABDELHAMED Nofel

    ABDELHAMED Nofel2 ימים לפני

    احنا نعمل المشروعات دى كلها برضانا مش غصب عننا عشان نوفر المياه من السد احنا بنعملها غصب عننا للاسف

  26. Mohamed Hassan

    Mohamed Hassan2 ימים לפני

    احنا وضعنا حاليا زي الغريق اللي بيتعلق في قشة.. عليه العوض ومنه لله اللي غرقنا

  27. البرنس البرنس

    البرنس البرنس2 ימים לפני

    إيه إللى دخلنا في كل الحوار ده كله ليه من الأصل وقعنا الاتفاقية من الاول

  28. Mr

    Mr3 ימים לפני

    كلام كدب وتسكين ومسكنات واوهام ولا اساس او دلائل له الا ان اثيوبيا نفذت بمساعدة عبدة كباري واللي ببحصل مخطط صهيوني وتم تنفيذة لاعدام مصر وشعبها

  29. Jim Elarwadi

    Jim Elarwadi3 ימים לפני

    بلا وكسه زي ماقولتو في المرحله الاولي

  30. إتيوبية مليكة النيل ملوك صدا النهضة

    إتيوبية مليكة النيل ملوك صدا النهضة3 ימים לפני

    لا ترضون خير لغيركو

  31. إتيوبية مليكة النيل ملوك صدا النهضة

    إتيوبية مليكة النيل ملوك صدا النهضة3 ימים לפני

    فعلا انتو شياطين وعنانين سبحان الله

  32. إتيوبية مليكة النيل ملوك صدا النهضة

    إتيوبية مليكة النيل ملوك صدا النهضة3 ימים לפני

    ربنا يحفظ بلادنا من شركو من شر اللي حولينا يارب استفدتو من ماء طل سنين بدل ما تشكر ربنا وبدل ما تشكرنا قعدين بتفاكرو تضرونا ازا الله هو صند هو الحفظ اللهم احفظ بلادنا يارب

  33. Injaz One

    Injaz One3 ימים לפני

    الواقع بيقول اننا في مصر بنعاني من ارتفاع سعر المياه ومشكلة في ري الاراضي الزراعية في مصر ...وانتشار الري بمياه الصرف الصحي وده اتجاه السيسي رسميا ....ماعدا ذلك وهم كلامك كله احلام يقظة وتخدير ومش حاصدق إلا الواقع بس

  34. Al Khor

    Al Khor3 ימים לפני

    يا عمي اشبعو عيش الأول بعدين فكروا بالحروب الجيوش بقادتها والسيسي أرنب ولا عمرو حيرفع سلاح الا على المصريين افهموها قال يضرب السد .. كفايه فشخره وكدب

  35. احمد وبس احمد وبس

    احمد وبس احمد وبس3 ימים לפני

    مين الي قال ولهي ولهي مش السيسي

  36. صفاء محمد

    صفاء محمد3 ימים לפני

    أكثروا من الصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى آله خاصة يوم الجمعة

  37. Man Fine

    Man Fine2 ימים לפני

    اللهم صلي علي سيدنا محمد عدد خلقك ورضاء نفسك ووزنت عرشك ومداد كلماتك وعدد الذين صلو عليه وعدد الذين لم يصلوا عليه وسلم تسليماً كبيراً

  38. Sebertos

    Sebertos4 ימים לפני

    فكرتنا بايام وكسه 1967 كمل كمل ههههه

  39. Mamg Gtide

    Mamg Gtide4 ימים לפני

    يخربيت جهل امكم احنا في القرن الواحد و العشرين ولسه بتكلموا الناس كاننا في خمسينات وستينات القرن الماضي هقول ايه بس شوية بهايم هم اللي ماسكين يا بهايم بضغطة زرار بنروح مواقع اثيوبيا و جروباتهم و نازلين ضحك علينا وفشخ فينا و عمالين يقولوا المصريين الهبل خليهم يحلموا لغاية ما يشوفوا الموضوع على حقيقته و خليهم نايمين على بطنهم و نازلين فشخرة انهم دخلوا معانا حربين ايام ما كانت مصر في عزها ايام اسماعيل وفشخونا ولم يعود الا عسكري واحد حي و تم تكريمه وخدعوا الشعب المصري انههم انتصروا عشان عسكري واحد رحع و خلوه وزير الحربية بعد كده و اسمه عرابي

  40. JUNGKOOK STAN

    JUNGKOOK STAN4 ימים לפני

    ضرب السد عمل همجي وإستهانة وإحتقار ..لو حدث هذا إثيوبيا ستتهور أكثر وتضرب سد أسوان وستفنى مصر...حقيقة مصر تدفع حاليا ثمن تهور شخص نرجسي مثل السيسي.

  41. Ahmed El shazly

    Ahmed El shazly4 ימים לפני

    بالتوفيق استاذ حسام كمل على كده الله ينور

  42. mooo oliesh

    mooo oliesh4 ימים לפני

    ياعم الحاج المياه وراها عالم كبير مش ابي احمد المشكله اكبر وايه حكايه ضرب السد انت بتهظار

  43. Said hussein hassan hamza Zahran

    Said hussein hassan hamza Zahran5 ימים לפני

    حضرتك ده اسمه الترشيد العالي وتقليل الفاقد من حصه مصر المائيه ولكن لم تحل مشكله التقليل الشديد لخصه مصر التاريخي . يعني حل كويس بس لما تجيلك مره اصلا اعمل ترشيد انما تظل المشكله قائمه

  44. قناة عادل حمدى

    قناة عادل حمدى5 ימים לפני

    تهديد مصر بضرب السد يكفى لسير المفاوضات بشكل جيد

  45. alaa elmongy alaasar

    alaa elmongy alaasar5 ימים לפני

    بدل كل الكلام الكتير ودخولنا في عمليات مع السودان والاقفال والمفاتيح . اية من الاساس الي يخلية يوقع علي الاتفاقية . وقصة انة خايف من مصر دي انت مش واخد بالك مين ورائة.

  46. كريم محمد

    كريم محمد5 ימים לפני

    نضرب السد لأن الشعب تعب مفيش جهد لمشاريع تاني تكلف الدوله

  47. Mohamed Elshahat

    Mohamed Elshahat5 ימים לפני

    كلام فاضي وتحليل غير واقعي....سيتم ملأ السد وكل دول العالم مع إثيوبيا

  48. Wasfy Shenouda

    Wasfy Shenouda5 ימים לפני

    خسارة ااوقت معاك يافتااي

  49. Aladdin Mansour

    Aladdin Mansour5 ימים לפני

    هي أمك ماخلفتش أخيب منك؟؟!!!!!!!!

  50. Hema Foon

    Hema Foon5 ימים לפני

    بكرة يتملى السد ومصر مش ها تعمل حاجة

  51. No Name

    No Name5 ימים לפני

    انت راجل مش فاهم اى حاجه وكل كلامك هجص في هجص ياريت تبطل تفتي عشان انت راجل فتاااي

  52. mirsal 1234

    mirsal 12345 ימים לפני

    كلام فاضي إبي أحمد مدعوم من يهود الفلاشه ولاهو سائل في احد

  53. Majed Hijleh

    Majed Hijleh6 ימים לפני

    You stubbed like like balaha

  54. Mahmoud Housain

    Mahmoud Housain6 ימים לפני

    والله حالنا مهين ومشين ومخجل ومؤسف واصبحنا اضحوكه وليس لنا هيبه ولاحل ولا قوة الا بالله العلي العظيم لك الله يا مصر

  55. Os Gonson

    Os Gonson6 ימים לפני

    انا بس عايزك تقولي السيسي مضي علي ايه.. وسيبلك من الهرب ده..

  56. farahat

    farahat6 ימים לפני

    ربنا يرحم مبارك بلا التفاف وتبرير الخيبه

  57. farahat

    farahat6 ימים לפני

    بلاش نضحك على بعض

  58. Nosho Nosho

    Nosho Nosho6 ימים לפני

    علي الاقل يحتاج شهرين أو ثلاثة اللهم اهلك الظالمين بالظالمين وأخرج المصريين منها سالمين

  59. ابو محمد هلال

    ابو محمد هلال6 ימים לפני

    والله أنت راجل عبيط وعمال تهري وخلاص وبتورط مصر بكلامك العبيط ده ودا اعتراف منك يدين مصر . في حاجه إسمها أسرار للدول واللي بيعمل مابيقولش بعمل . مش عارف إيه الغباء والعبط ده . ارحمونا ورحموا مصر بقى

  60. Samar Ebiad

    Samar Ebiad6 ימים לפני

    الحل اننا نحتل اثيوبيا ونتحكم ف الميه😂

  61. ismail s. al-noaman

    ismail s. al-noaman6 ימים לפני

    السلم هو الحل ...والصبر طيب ومفتاح الفرج

  62. Saleh Hussien

    Saleh Hussien6 ימים לפני

    كفاية كذب ابي احمد فوق رؤس الاثيوبيين واحنا الي عاوزين تخلوتا نايميين في العسل لحد ما اثيوبيا تكبر وتقوي وساعتها فعلا مش هنقدرنعمل حاجة غير نعطش ونموت خافوا رب السموات والارض

  63. mahmoud faheem

    mahmoud faheem6 ימים לפני

    بصراحة تحليل سعادتك غير مقنع بالرغم من انه ليس لي خبرة في هذا المجال بس الي الان مازالت اثيوبيا تعد العده للمرحلة الثانية ولا تكترث لاي دولة بما فيها دولتي المصب

  64. Rachel the grande roblox Robloxer

    Rachel the grande roblox Robloxer6 ימים לפני

    طب وهو بيمضي .كان مستمتع قوي وخايف قوي لحد ياخد باله من الشعب. يمكن كان واخده ومستمتع. بس خايف من الفضيحه . ماكفايه لعب بعقول البشر . منكم لله ياكفره

  65. Mostafa Barbar

    Mostafa Barbar7 ימים לפני

    ماذا بعد ضرب سد النهضه كيفيه اداره المياه ووصول مقنن حصص المياه إلى مصر والسودان

  66. Khiriya Tume

    Khiriya Tume7 ימים לפני

    صح لسانك

  67. مصطفى ابو العلا

    مصطفى ابو العلا7 ימים לפני

    بارك الله فيك تحيامصرتحيامصر 💯💯💯💯💯💯💯🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

  68. بلال صبحى بلال

    بلال صبحى بلال7 ימים לפני

    إنشاءالله كلامك صضق اوكدب هيبان

  69. بلال صبحى بلال

    بلال صبحى بلال7 ימים לפני

    سؤال لو سمحت السيسى وقعلى اتفقيت بناؤليه منلاول وجيش مصر كان هيتحرك عشان يضرب اسدياراجل اول كلام غيرده

  70. Hany Hosam

    Hany Hosam7 ימים לפני

    كل اللي بيعارض كلامك مالوش ف السياسه ولا بيتابع الاخبار العالميه مش المصريه بس لان حقي الوضع في اثيوبيا متأزم جدا و احتمال صمود السد عند الملأ 30 ف الميه كما قال الخبراء و ابي احمد يعلم ذلك واللي بيقول ان السد امتلآ من 8 ايام كلامه ظريف هههههه

  71. البيرق الخفاق

    البيرق الخفاق7 ימים לפני

    يعنى افهم انه لما حلفناه ضحك علينا وصدقناه

  72. Bilel Mahjoub

    Bilel Mahjoub7 ימים לפני

    كلام تافه لا يرقى لمستوى الحقيقة ذلك لضعف السند التوثيقي ، المغالطات كثيرة جدا . الخيانة التي أقدم عليها السيسي بإمضائه لإتفاقية المبادئ هي سبب "خيبتكم" ، إنتضرت أن أسمع كلام منطقي و لكن كل ما سمعته مهاترات . يا سيد يا مالك القناة هل أنت مقتنع بالذي تقوله ؟؟؟ شيئ من إثنين إما انت أحمق " آسف للتعبير" و إما انت تريد مغالطة الناس.

  73. محمد أحمد الهجرسي

    محمد أحمد الهجرسي7 ימים לפני

    قبل بناء سد النهضة كانت حياتنا حلوه ومستقرة.ماغرقناش يعني.فيها إيه لو ضربنا السد .ونحمي بلادنا من الجوع والعطش في الأيام المقبلة

  74. محمد أحمد الهجرسي

    محمد أحمد الهجرسي7 ימים לפני

    قبل السد ليه مصر ماغرقتش هي والسودان.مانضرب السد إيه اللي هيحصل .بس انتوا اللي بتضحكوا علينا بهذه الشعارات الكاذبة

  75. Emad Abd El-bar

    Emad Abd El-bar7 ימים לפני

    انت عبيط يا اسطى

  76. Nabil Girgis

    Nabil Girgis7 ימים לפני

    كلام الأنابيب ده عبط وهبل. وغير صالح فنيا إطلاقا. ومن فضلك بطل خداع الناس. علشان تفعل زر الجرس وإنت تكسب من وراء الناس اللي مش فاهمه حاجة.

  77. Ashraf Khalil

    Ashraf Khalil7 ימים לפני

    النيل الأنبوب فكرة جميلة لكن خيالية الي ابعد الحدود اولا من حيث التكلفة سوف تكون أكثر من عشرون ضعفا لما ذكر كالتالي. ١-سطح النهر في اسوان٨٢ متر فوق سطح البحر ٢- وسوف ترفع المياه الي أعلى منه ب.(١٠٠متر) يعني بما يعادل مره ونصف ضعف ارتفاع المسقط المائي للسد العالي ولوتم الضرب في مقلوب الكفائة المكانيكيةلتحول الطاقة من هيدر وليكية الي كهربية سوف تكتشف انك تحتاج إلى طاقة كهربية يعادل ستة الي سبعة أضعاف السد العالي لكي ترفع مياه النهر. عند اسوان مسافة ١٠٠ متر فقط ما بالك بالإنشاءات الازمة لحمل هذا الوزن والذي لا يقل عن ٣٠٠ مليون متر مكعب في اليوم الواحد اي ٣٠٠ مليون طن وزن- ونسيت أيضا سيادتكم ان النيل هو حياة فمنه المشروب للجميع والمرطب للجو والمنظف والمطهر ومنه طرق النقل ومنه المأكل من أسماك وخلافة فللنيل فوائد ومهام في الحياة المصرية لا يمكن عدها والاتجاه الي غيره سوف يكلف ١٠ أضعاف مايكلف النيل ويبقى عملنا زي ملكة إنجلترا لما قالو لها أن الشعب جعان ومش لاقي رغيف العيش فقالت يأكلو كيك بد العيش

  78. Anwar Hiary

    Anwar Hiary7 ימים לפני

    يا تبعين السياسه ليش ما ضربتو السد اثناء الانشاء روحو كملو نوم

  79. Medo Foun

    Medo Foun7 ימים לפני

    - 9نت

  80. Medo Foun

    Medo Foun7 ימים לפני

    - 9نت انا مش بعته الرقم بتعك انا

  81. Medo Foun

    Medo Foun7 ימים לפני

    -

  82. magdy shaker

    magdy shaker7 ימים לפני

    فين مشروع نهر الكونغو فين مشروع الدكتور فاروق الباز

  83. Acer Acer

    Acer Acer7 ימים לפני

    هي ناقصة كدب واشتغالات اح

  84. wads ham

    wads ham7 ימים לפני

    طب لو ضربتو السد وهو فارغ لا كنتم حتغرقو ولا حاجة طب لو كنت انت تسكت كان احنا ريحنا ودانا من سماع مطبل زيادة.

  85. Abdul Razek

    Abdul Razek7 ימים לפני

    ايه الهبل .. انت عبيط ؟

  86. Mohamed Ali

    Mohamed Ali7 ימים לפני

    انت كلامك هري وخلاص

  87. enas mohamed

    enas mohamed7 ימים לפני

    اقولك ايه بس الاحسن تسكت طول ما دول موجودين مفيش حل الحل تغيير النظام ومحسبته علي فساده وتقصيره

  88. mohammad abdullah

    mohammad abdullah7 ימים לפני

    بصراحه صف كلام جميل جدا بس عاوز حمير عشان تصدقك وتصدق امثالك الله هم احفظ مصر واهل مصر من الفتره القادمه ومن شح الماء القادم عليهم الله يكون بعون الفلاحين كفايه كذب وتطبيل للحكام الظلمه

  89. Hany Amer

    Hany Amer7 ימים לפני

    للأسف كلام ينقصة الكثير من الدراسه الجاده

  90. feeling vivo per te

    feeling vivo per te7 ימים לפני

    يا سلام على المفهوميه

  91. mego dahab

    mego dahab7 ימים לפני

    فعلا انت مصري فاشل في كلامك

  92. محمد صبحى الجوهرى

    محمد صبحى الجوهرى7 ימים לפני

    فديو فاشل الغرض منه التطبيل بس اجمد حاجه ضحكتنى لما قولت أنه حظه الوحش أنه وقع مع مصر هههههههههههه بطلوا بقه تضحكوا بعقول الناس

  93. Tl3tfshtk Fshkh

    Tl3tfshtk Fshkh8 ימים לפני

    اعلنو انبارح ان الملئ الثانى خلال يومين والمفاوضات كلام فاضى

  94. جدو و الاحفاد

    جدو و الاحفاد8 ימים לפני

    انت عبيط يا عبيط

  95. Ahmad Alhusein

    Ahmad Alhusein8 ימים לפני

    ابي احمد ديكتاتور وزباله مثله مثل السيسي ، يجب وضع الاثنين في بالوعة خرى وغرقهم حتى الشعبين يرتاحو .

  96. Farouk Algéroi

    Farouk Algéroi8 ימים לפני

    كذب وهراء حقيقة الأمر سد النهضة يتحكم فيه الصهاينة وليس رئيس السودان و لا رئيس اثيوبيا و لا الرئيس المصري صهاينة هم من يتحكم في مياهه يجب على المصريين الاستفاقة قبل فوات الأوان الشعب المصري يراد محاصرته وتشريده و الدفع به الى الهجرة جزائري شقيق مرة من هنا

  97. Aida Elkhodary

    Aida Elkhodary8 ימים לפני

    يا اخي انت مش شايف أن سد النكبه. ده شوكه في جنب مصر لو فضل فهو تهديد مزمن. لأجيال وأجيال لمصر خصوصا أن الحبشه وام احمد وغيره في الحبشه لا عهد لهم ابدا وانا باستغرب احنا ليه ساكتين لغاية دلوقتى. مع ان الريس قال اللي حايقرب لها ويقصد مصر طبعا حاشيله من علي وش الارض ومتهيالي أن مصر هبة النيل ومن أهم الأشياء اللي يقال عليه أمن قومي هو فيه بعد العطش عموما أما نشوف الريس حايتصرف ازاي لحسن كلنا قلقانين علشان الموضوع ده مش هزار والاعلام بتاعنا واخد اوامر ما يتكلمش في الموضوع ده والشعب متضايق وخائف لان السد ده شوكه في جنب مصر وربنا يستر

  98. Karm Sayed

    Karm Sayed8 ימים לפני

    انت عبيط

  99. Mohamed Soliman

    Mohamed Soliman8 ימים לפני

    ملئ السد فى شهر سبعة اوثمانية القادم بطل كدب واتقى الله حسبى الله ونعم الوكيل فيك وفى إلى مشغلك كداب زيك

  100. محمد محمد

    محمد محمد8 ימים לפני

    يعني نسيب حقنا في النيل وتعملنا نيل انبوبي انت مينفعش تتوصف والله وماشي بسياسه أإأبـْيے احمد نيمنا وغفلنا بكلامك

  101. Mohammad Waked

    Mohammad Waked8 ימים לפני

    هذا وهم وحل الضعفاء

  102. Adg Acv

    Adg Acv8 ימים לפני

    المهم إن العبط اللي انت بتقوله ده جاب ملايين المشاهدات وده دليل علي إننا تستاهل السيسي العرص

  103. Theeb Shares

    Theeb Shares8 ימים לפני

    هههه كلام فارغ الخسيسي مضى على بناء سد النهضة وهو او المعنيين ببناء السد والباقي تمثيل كما فرط بالارض والعرض عواد باع الارض والعرض

  104. Tare Omar

    Tare Omar8 ימים לפני

    عاوز اعرف مين الي كتب عنوان المقال علشان مابيفهمش وكلامك كلة هجص اثوبيا بتضربمكم بالجذمة ومفيش حد يقدر يعمل معناها شيء الا تعملوا شوية حروب وتبعتوا سلاح وتشعلوها أننا اثيوبيا ملبساكم الخبور