כמה זה ירוק? - טורבינות רוח

הטכנולוגיה כבר קיימת, הדבר היחיד שמפריד בין האנושות לאנרגיה ירוקה זה פוליטיקה.
חוות הטורבינות שמקימים עכשיו בגולן, אנרגיה ירוקה או שקר לבן?
זה אמנם ייצר חשמל בלי לפלוט גזי חממה, אבל האם זאת כמות שמספיקה בכלל כדי לשנות משהו? ובאיזה מחיר?
מקורות לתחקיר שלי באתר שלנו:
www.travel-il.com/%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%95%D7%97
למי שרוצה לתמוך ביצירה שלנו:
www.patreon.com/Travelil
החנות שלנו:
www.travel-il.com/shop

תגובות

  1. ניר פלדר

    ניר פלדריום לפני

    אחלה סרטון אני צופה קבועה אתם מלכים וסקי והכי טוב

  2. yotam erez

    yotam erez2 ימים לפני

    תודה רבה לך על הוצאת האמת לאור!

  3. Hen Meir

    Hen Meir2 ימים לפני

    בישראל משקיעים את רוב הכסף על מאגיה שחורה ומעשנים עשב ירוק שאותו מוכרים במחיר זהב. מדינת ישראל נגועה במגפת פדופילים. הפדופילים נוסעים בשיירות ומטרידים את האזרחים של מדינת ישראל.

  4. iggypop79

    iggypop792 ימים לפני

    סרטון מעולה! יהיה נהדר אם יהיה תרגום לאנגלית

  5. Hadar Yam

    Hadar Yam3 ימים לפני

    קודם כל, כל הכבוד!!!! כל כך מבורך שאתם מייצרים תוכן על נושאים סביבתיים ועל משבר האקלים, באמת! לגבי הסרטון: אמרתם שצריך הרבה מרחק בין טורבינה לטורבינה, ולכן צריך המון שטח בשביל לייצר חשמל, אבל אתם בעצמכם אמרתם, אפשר להשתמש בשטח בשמתחת לטורבינות למלא דברים ( חקלאות, פאנלים סולריים...) ככה שהן לא באמת צורכות המון שטח. אתם מציגים את זה שהן מייצרות רק 1% מצריכת החשמל, אבל ברור שזה יהיה המצב כי זה באמת מספר קטן של טורבינות, וככל שיהיו יותר, המספר יעלה, העיקר שאין פליטות גזי חממה, וזה מייצר אנרגיה. יש עוד הרבה דברים שאני יכול לתקן, אבל אני לא אחפור פה... הבעיה היא שאתם מציגים את העניין כאילו הפתרון היחידי הוא אנרגיה גרעינית והיא תציל אותנו ממשבר האקלים, כשזה לא המצב! כל המומחים מראים שכדי שיהיה לנו סיכוי להגיע למשק אנרגיה ללא פליטות גזי חממה אנחנו צריכים *שילוב!* של כל דרכי ייצור האנרגיה שלא פולטות גזי חממה, צריך שילוב גם של אנרגיה סולארית, גם אנרגייה גרעינית, גם שיפור טכנולוגיה של אגירת אנרגיה, וגם אנרגיית רוח, רק מגוון כזה יספק את הצרכים האנרגטיים שלנו ויספקו לנו ביטחון אנרגטי לאורך כל שעות היום וימי השנה. יש המון דברים שאני מסכים איתכם פה, אני לגמרי בעד אנרגיה גרעינית וחושב שהיא פתרון חובהה, ובהחלט יש חסרונות לאנרגיות מתחדשות, אבל קשה לי עם כך שאתם מציירים תמונה של " רק אנרגיה גרעינית", הפתרון צריך להיות גם וגם וגם! זהו.

  6. נעמה קנר

    נעמה קנר3 ימים לפני

    אין עליכם, אבל אפשר גם לחשוב על איך מצמצמים את הצריכה

  7. Saar Sharir

    Saar Sharir3 ימים לפני

    יש עוד דרך, ייצור גז טבעי מחומר אורגני... על כל קג זבל אורגני ניתן לייצר קילו וחצי גז מתאן, שאותו אפשר להמיר לאתן (גז בישול בבית). תהליך הייצור לוקח זבל אורגני וממיר אותו לגז, דשן וחום (אפשר לחמם מים לטמפ של 90 מעלות כמו בדוד שמש רגיל). החסרונות, כוח אדם רב נדרש לתפעל מערכים כאלה. הייתרונות: תעשייות שלמות יקטינו משמעותית את הזיהום (רפתות, חקלאות, כריית גז, כריית דשנים וכו...)

  8. אלון אנג'ל

    אלון אנג'ל3 ימים לפני

    תודה על ההסבר המפורט שאני הורדתי את זה אבל אני אשמח שעכשיו נכנסת את זה למילים שכל אחד יכול להבין

  9. roe serfaty

    roe serfaty3 ימים לפני

    אולי תעשו סרטונים משביל ישראל?

  10. roe serfaty

    roe serfaty3 ימים לפני

    איפה שירתתם בצהל?

  11. הדס בן הרוש

    הדס בן הרוש3 ימים לפני

    כל הכבוד לכם!!

  12. Elisha Shmueli

    Elisha Shmueli3 ימים לפני

    פשוט אלוף! איזה כיף לשמוע דעה שקולה בימים האלה (לא משנה הדעות שלי). פשוט תודה!

  13. Oren Israeli

    Oren Israeli3 ימים לפני

    תותחים!

  14. Yinon Belker

    Yinon Belker3 ימים לפני

    הבומרים פיתחו את הטכנולוגיה עד לרמה שבה היום חשמל נראה לנו משהו מובן מאליו, והזיהום הקטן שאנחנו משחררים היום (ביחס למה שהיה פעם) נראה לנו כמו אסון. ilmines.info/camera/YKaZo8Z9aaBud7s/wyd-w.html

  15. The Progressive Update

    The Progressive Update3 ימים לפני

    כורים גרעניים הם בטח לא הפיתרון לבעיית האקלים משלוש סיבות איכריות. בעית האקלים היא בעיה דחופה ויש קונצנסוס בין רוב מוחלט של המדענים שנותרו לנו רק שנים בודדות לעצור הדרדרות בלתי הפיכה. הכור הגרעיני הכי מהיר להקמה לוקח בין 10 עד 20 שנה, עד אז יהיה מאוחר מדי. הסיבה השניה היא ההתעלמות מהבעיות שהחציבה של חומרי הגלם יוצרת אפילו שזה לא בארץ. נוסף לכךעדין אין פיתרון מספק לחומרי התוצר הרדיו אקטיבים, אפילו בכורים הכי מתקדמים שממחזרים חלק מהתוצר.

  16. נעם בן ארי

    נעם בן ארי3 ימים לפני

    מסכים אתכם בהרבה דברים. אך יש כמה דברים שצריך לתקן- 1- בישראל כלל האנרגיה הירוקה היא 10% ולא 8% . 2- אתם מוכנים לבצע חיפוש פשוט ביוטיוב לגבי פסולת גרעינית של ייצור אנרגיה , ועשרות מדינות כבר לא יודעות מה לעשות עם הפסולת אז הן פשוט מייצרות קוביות בטון וקוברים באדמה... הפסולת אומנם קטנה לעומת כמות ייצור החשמל אך זו עדיין פסולת שעם הזמן מצטברת ואין דרך להפטר ממנה....

  17. Matteo Amariglio

    Matteo Amariglio4 ימים לפני

    צ'רנוביל!!!! סתם סתם

  18. Tamir Chartarifsky

    Tamir Chartarifsky4 ימים לפני

    עד שישראל לא תחתום על אמנות נגד נשק גרעיני לחברות העוסקות בבנייה של כורים גרעיניים לא תהיה אפשרות למכור לנו כאלה כורים (חברות אירופאיות ברובן). אם נשים זאת בצד אז כן, חד משמעית אנרגיה גרעינית היא הירוקה ביותר והבטוחה ביותר מכל החלופות.

  19. Citizen OK

    Citizen OK4 ימים לפני

    חשוב גם לציין שיש סוגי כורים שעובדים על פסולת רדיאואקטיבית מתכלה, אחד מהם ביל גייטס תכנן. יש כמויות מטורפות של מצבורים מפצצות אטום ישנות ועוד נפלאות מהמלחמה הקרה, וכרגע הם סתם יושבים במצבור למרות שאפשר להפיק מהם אנרגיה ירוקה ובטוחה.

  20. eladiko1

    eladiko14 ימים לפני

    כל הכבוד!! תמשיכו לעשות עבודת חיל ולהוציא את האמת.

  21. Kobi Pito

    Kobi Pito4 ימים לפני

    אחלה סרטון וכול הכבוד לך! כול מילה בסלע.

  22. the king and MC

    the king and MC4 ימים לפני

    סרטון מעולה!

  23. Rotem d

    Rotem d5 ימים לפני

    אחלה של סרטון ומעלה ממש את הנקודות החשובות אהד אתה תותח

  24. Cracked Apps

    Cracked Apps5 ימים לפני

    איך קוראים למצלמה עם המקל שהחזקתם כל הטיול בסרטון הזה?: ilmines.info/camera/aNSfmLVumYNrlJY/wyd-w.html אולי אני הקנה אותה

  25. HowToEvery

    HowToEvery5 ימים לפני

    תודה לכם כל כך! אני חלמתי שכשיהיה לי כמה מיליונים, להשקיע אותם בחוות טורבינות עם פאנלים סולארים על הקרקע, וכשהתחלתי לחקור את החסרונות, לא הגעתי למסקנה חד משמעית ואתה פתרת לי את זה.

  26. Shahar sde Chen

    Shahar sde Chen5 ימים לפני

    סרטון מעולה כמו תמיד.

  27. Mylo

    Mylo5 ימים לפני

    ראיתי סרטון של kyle hill על זה , שמח לדעת שמישהו מביא את הנושא גם לארץ - לקהל ישראלי בעברית

  28. Or D

    Or D5 ימים לפני

    אהבתי את הפירוט והפתרונות. תודה על המידע ועל הקישורים להרחבה !!

  29. איתן גוטליב

    איתן גוטליב5 ימים לפני

    אבל אנרגיה גרעינית היא לא ממשאב מתחדש. יש כמות מוגבלת של אורניום בכדור הארץ וכשהיא תיגמר לא יהיה עוד אורניום לנצח. (אם אני לא טועה זה חומר שנוצר אח ורק בסופר נובה). בנוסף לזה עדין יש פסולת גרעינית קבועה של אורניום שנוצרת מייצור החשמל (שהדרך המדהימה לטפל בה היא לקבור אותה בבור מֵבוּטַן באמצע המדבר). להפיק אנרגיה מתאים סולאריים ומטורבינות מים/רוח לא מייצר פסולת בכלל אחרי ההקמה הראשונית. זה גם קצת דמגוגי לספור את כל הכבישים ותשתיות שצריך בשביל להקים טורבינת רוח אבל לא לספור את מה שצריך כדי להקים תחנת כוח גרעינית. לדעתי עדיף גם וגם. טורבינות ותאים סולאריים כשזה אפשרי וכשאין שמש או רוח להשתמש בתחנות כוח גרעיניות במקום בסוללות. לגבי הטענה שטורבינות רוח תופסות מלא מקום ביחס לכמות החשמל שהן מייצרות - ענית על זה בעצמך. אין שום סיבה שלא ישימו מתחת תאים סולאריים או שדות. כך שהן לא באמת תופסות את המקום הזה. לסיכום: הן בהחלט לא יפתרו את הבעיה אבל הן בהחלט עדיפות מכלום.

  30. איתן גוטליב

    איתן גוטליב5 ימים לפני

    @מטיילים בארץ מאיפה הבנת שאני טוען שלטפל בפסולת גרעינית זו בעיה חמורה?

  31. איתן גוטליב

    איתן גוטליב5 ימים לפני

    @מטיילים בארץ אורניום זה עדיין משאב מוגבל

  32. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ5 ימים לפני

    1. נכון, אבל מדובר בכמויות כלכך קטנות ויעילות כל-כך גדולה שזאת לא באמת בעיה. הטכנולוגיה הזאת כל הזמן מתחדשת ונהיית אפילו יותר יעילה, חפש על thorium reactor למשל 2. למרות שהסברתי בסרטון אתה מתעקש שהטיפול בפסולת רדיוקאטיבית הוא בעיה חמורה. אז אני אסביר שוב בלי להכנס ליותר מידי פרטים, אם אתה באמת רוצה לדעת יש מקורות יותר מפורטים ממני חחח אבל ככה: זה נכון שטיפול בפסולת רדיואקטיבית זה דבר בעייתי, אבל זאת בעיה שיודעים להכיל בפגיעה מאוד מינימלית בסביבה ובבטיחות גבוהה מאוד. הפסולת הזאת מאבדת את רמת הרדיואקטיביות שלה תוך 40 שנה וחלק ממנה משמש כורים גרעיניים פעם נוספת. טורבינות ופנלים סולריים גם הם דורשים משאבים ממחצבות והם הופכים לפסולת שעדיין לא יודעים איך למחזר. 3. לכור גרעיני צריך כביש אחד, לחוות טורבינות בהספק דומה צריך אלפי כבישים 4. צודק, אחד הייתרונות של רוח זה שאפשר לעשות מתחת לטורבינות דברים אחרים, אבל שוב, תשווה רק את שטח העמודים עצמם לשטח של כור בהספק דומה ואתה לא מבין למה לנסות בכלל לבנות טורבינות. 5. אני לא טוען שהן עדיפות מכלום, אני טוען שעדיף להשקיע את הכסף, הזמן והמאמץ על פתרון שבאמת ישנה משהו. מאה עשרים טורבינות ענק שהופכות את הגולן למפעל ענק לא מקטינות אפילו את כמות הזיהום של המדינה. אם תכנס למסמכים שקישרתי תראה שאפילו מומחים מציעים להשקיע בהעברת ייצור מפחם לגז וככה לחסוך יותר פליטות. אני שמח שהנושא מעניין וחשוב לך. חלק מהמטרה שלי ב"כמה זה ירוק" היא להראות כמה חברות הענק שטפו לנו את המוח בנוגע לכל מיני דברים ככה שנוכל להרגיש "אקולוגים" בלי להפריע להם להמשיך עסקים כרגיל. אז בגלל שאני מבין שזה באמת חשוב לך אני רוצה לעודד אותך לפקפק בדברים האלה, לשאול שאלות קשות ולחקור קצת יותר לעומק. שים לב שלשאלות הקשות שלי משרד האנרגיה, רשות החשמל, חברת החשמל, אנלייט, אף אחד לא ענה בתגובות. זה אחרי שחלק מהם ענו לי במהלך התחקיר וכל התשובות היו פוליטיות כאלה שמנסות למסמס

  33. חיים אמיר

    חיים אמיר5 ימים לפני

    אהבתי

  34. MrWorshipMe

    MrWorshipMe5 ימים לפני

    הבעיה עם אנרגיה גרעינית בישראל, היא לא הלוביסטים של חברות הגז והנפט או מסע ההפחדה שלהם - הבעיה היא שישראל לא יכולה לקנות רכיבים מחברות בחו"ל לצורך הבניה של התחנות האלה, ולא יכולה להוציא מכרז בינלאומי לבניה שלהן, ובטח לא אורניום שאין לנו בארץ, כל עוד היא לא חתומה על הסכם הפירוז מנשק גרעיני, מה שיחייב אותה להשמיד את כל הארסנל הגרעיני הקיים לכאורה. ועם כל הכבוד לחברה בכור הגרעיני בדימונה, אני בספק אם יש להם יכולת להקים תחנה יעילה ובטוחה בסטנדרטים המדוברים בכתבה.

  35. MrWorshipMe

    MrWorshipMe5 ימים לפני

    @מטיילים בארץ נכון, אבל גאופוליטיקה אסטרטגית, לא פוליטיקה פנימית שמונעת על ידי חברות הגז והנפט.

  36. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ5 ימים לפני

    פוליטיקה... זה על מה שעוצר אותנו

  37. Shir Meir

    Shir Meir5 ימים לפני

    סרטון רהוט ומרתק!

  38. Saymo7

    Saymo76 ימים לפני

    🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  39. shoham magori

    shoham magori6 ימים לפני

    סרטון מטורף! אני מהחברה להגנת הטבע בבית ספר שדה גולן ואנחנו נשלחים כל הזמן לעמדות יחד עם עמותת שומרי הגולן נגד הטורבינות וקווי המתח ,ולפי מה שהבנתי משיחה עם אנשי הגולן עצמם, זה פשוט חוסר מודעות. א.-נימבי-לא בחצר האחורית שלי,היישובים שהחקלאים שלהם מסכימים לטורבינות מקימים את הטורבינות הרחק מהיישוב ואז יישובים אחרים סובלים מזה-כמו אלרום שיש להם טורבינות ענק בכניסה ליישוב. ב.- ליישובים לא ככ אכפת אם ימות עוד נשר או עיט,הם יודעים שזה יכניס להם המון כסף אז אין בכלל מחשבה על מה יוותר מהגולן שלהם..הגולן הופך להיות איזור התעשייה החשמלית של ישראל, מבלי שהתושבים בעצמם שמים לב. ג.-החקלאים עצמם שמסכימים לטורבינות (אין כאן מה לא להסכים זה עסקה שבה הם רק מרוויחים המון כסף לדעתם) שוכחים עניין מהותי-הטורבינות נמצאות בשטחי החקלאות העיקריים של היישובים והחקלאים עצמם, וביום שהטורבינות יופעלו (עוד חודשיים) כל המאביקים (בעיקר עטלפים) שמאביקים לחקלאים בחינם את השדות פשוט יעלמו ואז החקלאים יצטרכו לשבור את הראש איך להחזיר את המאביקים לשדות שלהם. ד.-אנשים לא מכירים את הנושא בכלל של התת רעש שזה תדר שאנחנו לא שומעים אבל מציק לנו,ובמיוחד לכל חיות הבר ששומעות אותו יומם וליל. בקיצור-אם לא יתעוררו עכשיו כבר לא יהיה מה להציל. טורבינות זה לא ירוק,אולי רק הירוק שעל הדולרים של מי שמקבל מזה כסף.

  40. shoham magori

    shoham magori5 ימים לפני

    @מטיילים בארץ נכון. התכנית בתל פארס למשל כבר אושרה לחלוטין,אבל במג׳דל שמס לגמרי לא בטוח שתוקם החווה המתוכננת,הדרוזים שם מאוד מאוד לוחצים שלא יהיו טורבינות (לא יודעת אם זה מסיבות ירוקות אבל הם לא רוצים בכך וזה לטובתנו). המטרה שלנו כרגע זה להשאיר את המצב כמו שהוא וכמו שראש המועצה אומר-עוצרים את תכנית הטורבינות למשך חמש השנים הבאות עד שהוא ואחרים יראו מהן ההשפעות של החוות שכבר בהקמה ונמצאות. ואז רק בעוד חמש שנים הוא יחליט האם לאשר עוד חוות או לא. וזה מצוין ואנחנו מודים לו על כך. העניין הוא שיש עליו המון המון לחץ מחקלאי הסביבה ולא בטוח שההסכם של החמש שנים יישאר...

  41. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ6 ימים לפני

    מדויק 😔 אני מאוד מקווה שהסרטון שלי עוזר ויעזור. לצערי נראה לי שהסיכויים נגדינו כי מי היה מוותר על פנסיה לו ולילדים שלו בשביל ציפורים?

  42. Blueprint Skillz

    Blueprint Skillz6 ימים לפני

    רואים שחקרת ולעומק, כל הכבוד , מסכים לגמרי שאנרגיה מתחדשת מטוריבנות רוח זניח , וגם סולארי אגב לא משהו בכלל סולארי דימיוני רצח והפאנלים לא ניתנים למחזור לפחות כרגע , הפתרון באמת הוא היתוך/גריעין עקב הצריכה הראלית. לגבי הזיהום אגב אתה יכול להסתכל באתרים של יצרני טוריבנות רוח בחול, הם קצת יותר שקופים בנושאים האלה .

  43. Maayan Levy

    Maayan Levy6 ימים לפני

    ענק

  44. kurocso

    kurocso6 ימים לפני

    אחלה סרטון, חשוב מאוד לדבר על נושאים ירוקים כאלה ולהגביר את המודעות

  45. Roy Ganon

    Roy Ganon6 ימים לפני

    לא מבין גדול בנושא, מאוד תומך באנרגיה גרעינית אבל שכחת להוסיף שגם הקירור של המוטות הגרעיניים לאחר השימוש בהם מאוד קשות, יקרות, ומזהמות אם לא יפעלו כדי לקרר אותן הן יפלטו חומר רדיואקטיבי מסוכן

  46. Gal Barak Mizrachi

    Gal Barak Mizrachi6 ימים לפני

    בכל הנוגע לסוללות, מפתחים סוללות חדשות בטכנולוגיה חדשה. לגבי לוחות סולאריים בכבישים, יש דבר כזה כביש סולארי

  47. kigrevich

    kigrevich6 ימים לפני

    סרטון נחמד. ומה עם אגירת אנרגיית חום מחוות שמש במלח מומס?

  48. Gil Haham

    Gil Haham6 ימים לפני

    חברים אתם גאונים, נותן פייט רציני לסרטון השקיות. תודה שאתם מגבים את האג׳נדה בעובדות ומספרים.

  49. ארטיום זכרוב

    ארטיום זכרוב6 ימים לפני

    סרטון מעולה שמנפץ הרבה מיתוסים. אפשר להוסיף את עלויות הטורבינות והפנלים הסולריים שיעילים למספר שנים ספורות. מה שלא כלכלי ולא שומר על הטבע כי צריך שוב להשתמש במשאבי הטבע. אפשר לקחת את צרפת כמדינה הגדולה ביותר באירופה שמשתמש באנרגייה גרעינית. מה שמתבטא בפחות פליטות, פחות שטח מבוזבז, וחשבון חשמל לא מנופח. לעומת גרמניה שדוחפת את הטורבינות והפאנלים הסולריים. למי שיש חברים שגרים בגרמניה ליד התחנות ה"ירוקות" האלה מוזמן לשאול כמה הם משלמים על חשבון החשמל שלהם תמשיכו להעשיר אותנו בתוכן מעולה ומעניין. תותחים

  50. Leor Talmor

    Leor Talmor6 ימים לפני

    מי סיפק את הסרטון של הרחפן שטס בין הלהבים של הטורבינה ? האם נעשה שימוש בחומר שסופק ע"י גורם שקשור עסקית בבנית הטורבינות ? והדבר נעשה בתיאום ורשות ? או שהמטיס פעל רק מטעם הערוץ והטיס את הרחפן באזור שעל פניו אסור בהטסה והסתכן בגרימת נזק לרכוש. מעבר לזה סרטון מעניין ומקדם חשיבה בקורתית ראויה ואחראית

  51. dogomen11

    dogomen116 ימים לפני

    מעולה מעולה מעולה

  52. משה עמקני

    משה עמקני6 ימים לפני

    הבעיה עם המיתוס השקרי שכדור הארץ מתחמם מגז סי או 2 מה שבעצם הוא הגז שמחייה את הצמחים

  53. shiron b

    shiron b6 ימים לפני

    השאלה היא, כמה באמת בטוחים הכורים החדשים? אני יודע שהיה פרוייקט של ביל גייטס של כור חדשני ובטוח במיוחד שהיה אמור לקום בסין, אבל בוטל בגלל מלחמת הסחר. מעניין יהיה לראות מה קורה עם זה ועם הניסיונות להקים כור תוריום מסחרי

  54. Ron rozen

    Ron rozen6 ימים לפני

    תוגובה ‏אלגוריתם לייק שיתוף= ‏צפיות

  55. גל נשר

    גל נשר6 ימים לפני

    מתי על ים המלח ותעלת הימים,??

  56. EADF 2005.

    EADF 2005.6 ימים לפני

    אלופים

  57. Ori Kelner

    Ori Kelner7 ימים לפני

    אחלה סרטון! הערה קטנה בנוגע לאנרגית גרעינית - הכל נכון בנוגע ליעילות ובטיחות של אנרגיה גרעינית. ספציפית בנוגע לישראל - אין בארץ את הידע\יכולת (תשתיות הקשורות לתעשייה) לבנות כור המייצר חשמל. מצד שני אסור למדינות עם ידע למכור לישראל כורים לייצור אנרגיה כי ישראל לא חתומה על אמנות שונות הנוגעות להפצת נשק גרעיני (בגלל מדיניות העמימות). הפאונטה - המסר הכללי נכון ומדויק, ספציפית אני לא בטוח שהוא רלוונטי לארצנו הקטנה.

  58. Ori Kelner

    Ori Kelner7 ימים לפני

    @מטיילים בארץ וכמובן מעל הכל - נהנה מאוד מהסרטונים שלכם!!!

  59. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    תודה רבה 😁 כמו שאמרתי, פוליטיקה...

  60. roy

    roy7 ימים לפני

    אהבתי מאוד עוד סרטונים כאלו בבקשה

  61. Nir Gutman

    Nir Gutman7 ימים לפני

    סרטון מעולה!

  62. eran degani

    eran degani7 ימים לפני

    סרטון יפה מאוד טעות אחת, אין פתרון תמידי לפסולת גרעינית.

  63. Natanel Levis

    Natanel Levis7 ימים לפני

    סוף סוף מישהו אומר את האמת על ארנגיה "ירוקה" ! מאוד ממליץ על הסרט: The Planet of the Humans למי שרוצה לדעת עוד.

  64. Lior Schwimmer

    Lior Schwimmer7 ימים לפני

    ממש תודה על ההשקעה. ישר כוח.

  65. Dima Nazarenko

    Dima Nazarenko7 ימים לפני

    יש האומרים שצריך עוד זמן עד שכולנו נבין את זה.... מחדירים לנו לפעמים רועה ומלחמות....

  66. Aviel Kapchits

    Aviel Kapchits7 ימים לפני

    העם עם הגולן:)

  67. Maor ish-shalom

    Maor ish-shalom7 ימים לפני

    שמעו אתם פשוט מלכים!! תשתפו את הסרטון הזה ואם צריך אפילו תעשו לו קמפיין ממומן שיגיע למעלה

  68. ערן צור

    ערן צור7 ימים לפני

    סרטון חשוב מאוד!

  69. יסכה יהושע

    יסכה יהושע7 ימים לפני

    תותחים!! כיף שיש יוטיוברים שיוצרים תכנים איכותיים. תמשיכווו❤❤

  70. אלישע לוי

    אלישע לוי7 ימים לפני

    מדהים , יש משהו שאנחנו ( נוער ) יכולים לעשות?

  71. בן

    בן21 שעה לפני

    @מטיילים בארץ בקיצור תהיו אתם

  72. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    כרגע, לדבר על זה, ללמוד על זה, לשתף עם ההורים. בגדול להיות חופרים מעצבנים

  73. YaM

    YaM7 ימים לפני

    מדהיייםםם! תודה על הסרטון חשוב מאוד 🙏🏽❤️

  74. דניאל רוטנמר

    דניאל רוטנמר7 ימים לפני

    ממש תודה. מאוד אהבתי את הפורמט, מהתוכן ומההגשה. כל הכבוד!

  75. יהודה שמחה ולדמן

    יהודה שמחה ולדמן7 ימים לפני

    אמת!!! ❤️💚💙

  76. Evgeni Sakhatsky

    Evgeni Sakhatsky7 ימים לפני

    סרטון מעולה!

  77. Ohad Carny

    Ohad Carny7 ימים לפני

    הייתם מדויקים לגבי טורבינות הרוח אבל פספסתם בגדול לגבי שאר הדברים. אנרגיה גרעינית כפתרון משקי לא רלוונטית לישראל עד שלא נחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (מה שלא יקרה בעתיד הנראה לעין) - הטכנולוגיה והשרשרת האספקה הגלובלית הנדרשת לשם כך פשוט לא זמינות למדינה קטנה כמו ישראל שלא חתומה על האמנה. לגבי אגירה - זו בעיה שתיפתר עם כניסת הרכבים החשמלים והרשת החכמה, שיהוו תשתית אגירה בתוך הרשת. לגבי פוטנציאל סולארי על גגות ותשתיות קיימות - אפשר לתת מענה לעשרות אחוזים מהביקוש באופן הזה, זה זול יותר מכל תהליך ייצור אנרגיה אחר (כולל ביחס לאנרגיה גרעינית) וזה יבטיח שמשק החשמל לא יפרנס רק טייקונים, אלא גם את הציבור הרחב. לגבי בטיחות אנרגיה גרענית - שום דבר לא חסין לתקלות. לא היה כור גרעיני שנטען לגביו עם הקמתו שאינו בטוח ובכל זאת היו תקלות. הדוגמה של צרנוביל והמספרים הרשמיים שציטטתם (ולפי הערכות מומחים אינם נכונים) רק מדגימים את זה. הכור בצרנוביל נחשב בשעתו לחסין לאירוע קטסטרופלי והתקלה שהתרחשה בו קרתה בגלל צירוף נסיבות מאוד מסויים וזלזול בסיכוי לתקלה. צריך גם להגיד שהנזק באסונות כאלו הוא לא רק בפגיעה הישירה בנפש שהם גורמים אלא גם בסגירת שטחים בגודל מדינת ישראל לכל אפשרות של התיישבות עתידית למשך מאות שנים לפחות. לגבי טיפול בפסולת גרעינית - זו בכלל לא בעיה פשוטה לפתרון כמו שטענתם. יש עם זה הרבה אתגרים כבר היום ואנחנו רק בתחילת הדרך כי הפסולת הזו תשאר קטלנית גם עשרות אלפי שנים לעתיד. כפי הנראה, לפחות עד שתהיה טכנולוגית היתוך קר, עתיד האנרגיה הוא בתמהיל מקורות ולא בפתרון יחיד.

  78. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    תודה רבה על התגובה המפורטת, לפי מה שקראתי אתה טועה לגבי זמן ה"הפשרה" של הפסולת, וגם שהכמות שלה היא בכל מקרה כמות אפסית ביחס לשאר. בעיקר כשמדברים על הדורות החדשים והעתידיים של כורים על בסיס תוריום או שיטות חדשות ובטוחות בהרבה.

  79. Netanel Morali

    Netanel Morali7 ימים לפני

    סרטון ענק. שנים שאני מסביר את זה לאנשים והם לא מוכנים לשמוע כי *צ'רנוביל!*. דבר נוסף שמשפיע על העניין הזה הוא ארגוני סביבה שפשוט הפכו לדת ומאמינים בטורבינות וחוות סולריות מבלי לבחון באמת את החלופות. זה משפיע הרבה גם על פוליטיקאים שרוצים להיות ירוקים ולצאת טוב מבחינת ארגוני סביבה וגם על פילנתרופים כאלה ואחרים שרוצים לתרום עכשיו חשמל לאיזה מדינת עולם שלישי ובונים טורבינות בסהרה ופשוט מכחידים קבוצות שלמות של עופות נודדים

  80. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    מדויק אתה. תודה רבה 😁

  81. Naama Harel

    Naama Harel7 ימים לפני

    מה הם האסון בפוקושימה, למה אליו לא התייחסתם? בלי קשר תמיד פוליטיקה ותאגידים עם יותר מדי כוח עומדים בדרך לעולם טוב יותר

  82. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    האסון בפוקושימה הוא גם כור מהדורות הראשונים. נבנה ב1971. הכור נפגע מצונאמי, התאונה גבתה את חייו של אחד העובדים שנחשף לקרינה וחלה בסרטן אחרי כמה שנים ואת חייהם של כמה מאות או אלפים במהלך פינוי העיר הסמוכה כי הפינוי עצמו נעשה בפאניקה לא מסונכרנת.

  83. Itay Zadik

    Itay Zadik7 ימים לפני

    בחיים לא שמעתי את זה ככה, הייתי בטוח שטורבינות רוח למשל זה באמת פתרון יעיל. תודה על הסרטון המדהים הזה!

  84. morko

    morko7 ימים לפני

    סרטון מעולה וחשוב אוהד! כל הכבוד ותודה!

  85. peryos

    peryos7 ימים לפני

    ''צ'רנובילללללל😭😭'' סתם סתם 😂, סרטון מעולה

  86. guy gabai

    guy gabai7 ימים לפני

    יופי🤯🤯🤯

  87. הדר כ

    הדר כ7 ימים לפני

    ביל גייטס הוא גם אחד התומכים הגדולים של שימוש באנרגיה גרעינית. אבל אפילו כשהוא מנסה לקדם דברים הוא נתקל ביחסי ציבור גרועים. הבנאדם מנסה לקדם חיסונים והפכו אותו לרוצח האנושות...

  88. shay markovich

    shay markovich7 ימים לפני

    לא הבנתי מה הבעיה עם אנרגיה סולרית עם תאים פוטוולטאים ובטריות, צריך שטח קטן יחסית בנגב שיכול להספיק לכל המדינה

  89. ohad7

    ohad77 ימים לפני

    סרטון מעולה אוהד. מלךךך

  90. Uri Yo

    Uri Yo7 ימים לפני

    כמות המידע ששגויה בסרטון הזה ענקית. לפני שאתה זורק כל מיני שטויות ששמעת או ״חקרת״ תברר אם זה נכון. ה״מחקר״ שלך שווה לכלום ושום דבר , כמעט כל דבר שאמרת פה שגוי מיסודו. לפני שאתה זורק שטויות לאוויר ראוי שתשכיל בנושא ולא תתבסס על נתונים לא נכונים. פסיקת בגץ לטובת פרויקטי הרוח בגולן אומרת הכל.

  91. רון זינגר

    רון זינגר7 ימים לפני

    מעולה ומעניין

  92. Uri Yo

    Uri Yo7 ימים לפני

    ממש רעיון מדהים מבחינה ביטחונית לשים כור גרעיני בגולן , עצוב כמה ששטפו לכם את המוח…

  93. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    @Uri Yo על סמך מה אתה אומר את זה

  94. Uri Yo

    Uri Yo7 ימים לפני

    @מטיילים בארץ גם אם הכור לא יהיה בגולן , להגיד שכור גרעיני יותר בטוח ויגרום פחות נזק מהטורבינות זאת בדיחה.

  95. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    מי אמר שהכור צריך להיות בגולן?

  96. Rotem Carr

    Rotem Carr7 ימים לפני

    המתנגדים מהגולן לא רוצים לחיות עם טורבינות מול הבית, אתם חושבים שהם ירצו לגור ליד כור גרעיני?..

  97. Itay Hilel

    Itay Hilel7 ימים לפני

    עובדה מעניינת: ל climate town יש עמוד יוטוב נוסף בו הוא מלמד ביליארד. מצחיק לראות אותו בכובע שונה

  98. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    גדול! לא ידעתי את זה, חייב לראות

  99. Erez D

    Erez D7 ימים לפני

    סירטון חשוב, מחקר יפה עשיתם פה!

  100. גב בשן גרוס

    גב בשן גרוס7 ימים לפני

    יווו, זה ככ נכון, וגם זה לא שאין לישראל כור גרעיני (אבל אין, זה מפעל טקסטיל, ברור)

  101. Erel Maor

    Erel Maor7 ימים לפני

    זה מה שאבא שלי כל הזמן אומר לי, שכל הדברים האלה של אנרגיה ירוקה הם חרטה גדולה. שכחת להגיד גם שהפאנל הסולרי עשוי מחומר מזהם וכשהוא מסיים לעבוד קוברים אותו באדמה וזה עלול לזהם מי תהום לשתייה

  102. stalker25455

    stalker254557 ימים לפני

    רמה גבוהה. המשיכו כך!

  103. Erez A

    Erez A7 ימים לפני

    צ'רנוביל!

  104. M T Corner

    M T Corner7 ימים לפני

    Watching to learn Hebrew, beautiful place!

  105. ariel roizman

    ariel roizman7 ימים לפני

    סרטון ממש מעניין ועיוני . אחלה סרטון

  106. zotshira

    zotshira7 ימים לפני

    ומה עם האסון בפוקושימה? מה לא עבד שם?

  107. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    לא נכנסתי לפרטים האלה, זה גם היה כור מדור ראשון כשעוד לא הבינו איך למנוע איבוד שליטה מהשורש. אבל גם אם סופרים את מקרי המוות מהאסונות שקרו בדורות הראשונים, כמות המתים שנגרמה מאנרגיה גרעינית היא הכי קטנה ביחס לכמות החשמל

  108. בעז פרקש

    בעז פרקש8 ימים לפני

    מאוד מאוד משמח שאתם עושים על זה סרטון. הגולן באמת הולך ונעלם תחת פרוייקטים עצומים כאלה. נשמח מאוד שתרחיבו על ייצור האנרגיה הסולארית ובמיוחד בגולן, חברת "אנלייט" המדוברת מקדמת פרויקט לוחות סולאריים ענק על מאגרי הגולן שכבר התחיל במאגר בני ישראל (סרטון שקיעות שלכם..) הטבע נהרס, סוללים כבישים, בונים מבנים, גדרות עצומות, הכל בטבע. החיות יעלמו לנו. תודה!

  109. Rena Be

    Rena Be8 ימים לפני

    אאההה עזוב צרנוביל.מה עם פוקושימה?

  110. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    גם כור מדור ראשון כשעדיין לא ידעו לבנות אותם בלי סכנה לאיבוד שליטה, מה שהיום יודעים

  111. Maxim Nevler

    Maxim Nevler8 ימים לפני

    צרנוביל לא קרה בעצם בגלל התקיפה בכור בעיראק והרוסים רצו לבדוק מה יקרה לכור שלהם גם אם כול המבנה נמצא תחת התקפה וזה השתבש להם

  112. Rajeh samara

    Rajeh samara8 ימים לפני

    תותח מבטיח לך שכל תושבי רמת הגולן הדרוזים מודים לך על הסרטון המדהים הזה אח יקר רמת הגולן גן עדן חבל להרוס תטבע בגלל הפוליטקאים

  113. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    תודה אחי :-)

  114. Noam Graham

    Noam Graham8 ימים לפני

    0:44 מי הבחור שהולך שם בשביל? ;)

  115. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ7 ימים לפני

    תעלומה

  116. Shenhav W.D

    Shenhav W.D8 ימים לפני

    סרטון פגז, אהבתי שעשית סרטון שאתה מדבר ברצינות על המצב

  117. איציק אייזנבך

    איציק אייזנבך8 ימים לפני

    יש עוד הרבה צורות של טורבינות רוח שתופסות הרבה פחות מקום (משהו כמו 5 עמודי תאורה בלי הכתר שלהם...)

  118. Yehoshua Feinstain

    Yehoshua Feinstain8 ימים לפני

    אחד הסרטונים האהובים עליי, תודה רבה!! ותגיד, מה אתה חושב על הספר "אפוקליפסה, אף פעם"? זה ספר על הנושא שמעניין אותי אם אתה מכיר...

  119. מטיילים בארץ

    מטיילים בארץ8 ימים לפני

    תודה רבה 😁, לא מכיר

  120. Eskander X

    Eskander X8 ימים לפני

    9:59 אם לדייק זו הפוליטיקה הכלכלית (כסף ושחיתות) תודה רבה, אחלה סרטון!

  121. מישל-Michelle Bar Zov

    מישל-Michelle Bar Zov8 ימים לפני

    מדהימים היחידים ששווים עוד משהו בזמן שיוצאי ראליטי טרמפיסטים רק מנסים להתפרסם ולהתיח את עצמם לפרצוף של כולם שוב ושוב בלי בושה במסווה של בידור אתם הבידור האמיתי😂😂💙💙

  122. ליאור שהרבני בייזר

    ליאור שהרבני בייזר8 ימים לפני

    6:59 סוף סוף מישהו מדבר על הפודקאסט של אלון גרעיני (אנרגיה גרעינית)

  123. Itamar Greenberg

    Itamar Greenberg8 ימים לפני

    רק גרעיני. אין דרך אחרת